Platige Image, firma specjalizująca się w innowacyjnych projektach graficznych, animacjach 3D i wirtualnej scenografii telewizyjnej, otrzymała tytuł Autoryzowanego Partnera Serwisowego dla silnika Unreal Engine.
● Dnia 13 lutego 2023 roku Platige Image otrzymało tytuł Autoryzowanego Partnera Serwisowego Unreal Engine, aby rozszerzyć zakres swoich działań twórczych w sferze transmisji i produkcji wirtualnej.
● Platige Image będzie wspierało międzynarodowe projekty, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w branży. To pozwoli na zwiększenie rozpoznawalności Platige na rynkach zagranicznych i zwiększy możliwości rozwoju branży.
● Partnerstwo programowe zostało stworzone przez amerykańskich twórców gier wideo i umożliwia firmom, które wdrażają silnik Unreal Engine w swoich projektach, ubieganie się o status Autoryzowanego Partnera Serwisowego. W tym roku tytuł partnerski uzyskało polskie studio Platige Image.
● Firma Platige Image wcześniej już współpracowała z Epic Games przy różnych projektach, a także aktywnie wykorzystywała silnik Unreal Engine m.in. studio wirtualne dla Polsat Sport, grafiki Augmented Reality podczas ceremonii EURO 2020 czy w projektach filmowych i reklamowych z wykorzystaniem Virtual Production.
Włączenie Platige Image do programu Autoryzowanych Partnerów Serwisowych silnika Unreal Engine to naturalny krok w rozwoju technologicznym studia. Współpraca umożliwi Platige Image dzielenie się swoim doświadczeniem zdobytym na przestrzeni lat i otworzy nowe ścieżki współpracy. To znaczący krok w kierunku osiągnięcia celów biznesowych spółki.
Platige Image zanotowało po 3 kwartałach 2022 znaczny wzrost zysków w porównaniu do poprzedniego roku, co zostało osiągnięte dzięki ciężkiej pracy wykwalifikowanego zespołu i innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym.
„Jesteśmy dumni z osiągnięć naszego zespołu i ciężkiej pracy włożonej w rozwój firmy. Platige Image zawsze stawia na innowacyjność i jakość”– powiedział Karol Żbikowski, CEO Platige Image. „Dołączenie do grona firm, które uzyskały miano Autoryzowanego Partnera Serwisowego Unreal Engine to naturalny etap rozwoju technologicznego studia. Dzięki tej współpracy będziemy mogli dzielić się doświadczeniem, które zdobyliśmy na przestrzeni lat i otworzy nas na nowe możliwości współpracy. To kolejny krok do ciągłego rozwoju firmy, który również potwierdza ogromne zasoby know-how naszego studia” – dodał Karol Żbikowski.
Unreal Authorized Service Partner Program
Punktem wyjścia do pozyskania partnerstwa był innowacyjny sposób wykorzystania przez zespół Events & Broadcast silnika Unreal Engine w branży telewizyjnej. Wtedy już Platige Image mogło pochwalić się realizacjami telewizyjnymi, takimi jak grafiki emitowane na żywo w technologii rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality), a także studia i scenografie wirtualne.
„Największym wyzwaniem i jednocześnie przełomowym momentem w naszej pracy z Unreal Engine było zestawienie w pełni funkcjonalnego produkcyjnie i kompleksowego systemu do realizacji grafik Augmented Reality w transmisji telewizyjnej. Mowa o naszej oprawie graficznej AR ceremonii finałowej EURO 2020 na Wembley w Londynie, gdzie wykorzystaliśmy wspaniałą jakość grafiki generowanej przez Unreala, osadzając ją w stabilnym środowisku produkcji sygnału telewizyjnego. Cały nasz system sprostał wyśrubowanym normom stawianym nadawcom TV w trakcie EURO 2020 i finalnie uzyskał akceptację UEFA” – mówi Marek Jankowski, Head of Events & Broadcast w Platige Image.
Każdy uczestnik programu partnerskiego Epic Games, oprócz wymiany know-how i współpracy z twórcą w zakresie prac badawczo-rozwojowych nad silnikiem, staje się certyfikowanym ekspertem w zakresie wdrożeń i użytkowania Unreal Engine, dostępnym w ramach usług serwisowych i doradczych dla wszystkich podmiotów wykorzystujących Unreal Engine na terenie Europy. Wiąże się to oczywiście również z pozyskaniem promocji przez oficjalne kanały Epic Games. Autoryzowani Partnerzy Serwisowi mają wyznaczone obszary działania w odniesieniu do Epic Games. Dla Platige Image będzie to przede wszystkim wsparcie dla projektów związanych z branżą telewizyjną. Jego wieloletnie doświadczenie w grafice komputerowej i efektach specjalnych, połączone z produkcją telewizyjną, umożliwiło Platige Image opracowanie własnych technologii, które można dostosować do indywidualnych potrzeb klientów.
„Program Autoryzowanego Partnera Serwisowego Unreal oferuje znaczący potencjał rozwojowy dla Platige oraz wzrost kompetencji naszego zespołu. Naszym celem jest rozwój i poszerzanie umiejętności kadry oraz jeszcze szersze wyjście na rynki zagraniczne. Wierzę, że ta współpraca pozwoli nam zwiększyć przewagi konkurencyjne studio, i da możliwość dalszego międzynarodowego rozwoju” - powiedział Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
„Dzięki partnerstwu z jednym z czołowych dostawców silników do gier wideo, mamy doskonałą okazję do poszerzenia naszych możliwości i zwiększenia wartości naszych projektów. Jesteśmy przekonani, że uzyskanie statusu Autoryzowanego Partnera Serwisowego Unreal pozwoli nam na jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału narzędzi 3d działających w czasie rzeczywistym” – powiedział Tomasz Kruszona, CTO w Platige Image.
Produkcja wirtualna
Dodatkowym atutem we współpracy Platige Image z Epic Games jest doświadczenie w tzw. produkcji wirtualnej, wykorzystywanej w studiach na całym świecie od kilku lat. Jest to generowanie w czasie rzeczywistym fotorealistycznej scenografii filmowej na ekranie LED, co umożliwia odtworzenie dowolnej lokacji na świecie bez potrzeby przenoszenia produkcji poza halę zdjęciową. Rozwiązanie Platige Image wyróżnia się znaczną elastycznością. System używany w produkcji został wypracowany na podstawie wielu testów różnych ekranów LED, w zakresie ich rozmiarów, kształtów i gęstości, a także różnych rodzajów kamer i obiektywów. Dla rzeczywistych miejsc wymagających wirtualnej relokacji niezbędna jest jak najlepsza dokumentacja fotograficzna lub skany 3D przestrzeni, w których specjalizują się eksperci Platige.
Ponadto, firmy ekosystemu partnerskiego będą miały możliwość współpracy. Na podstawie zbudowanego centrum biznesowego, studia mogą wspólnie realizować projekty w zależności od wymaganych kompetencji projektu.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/platige-image-autoryzowanym-partnerem-serwisowym-unreal-engine